Замбараагүй хооллолт

Twitter Print
2022 оны 04-р сар 21-нд 09:02 цагт
Мэдээний зураг,

Хүүхдийн болон томчуудын хооллолт, гэр бүлийн хоолонд хандах хандлага зэрэг нь цэвэр гэрийн эзэгтэйгээс шалтгаалдаг. Манай гэрийнхэн хэрхэн зөв хооллох, эрүүл мэнд нь хэр байх болон хүүхдийн зан араншин болоод амжилт үзүүлэх эсэх нь эмэгтэйчүүд биднээс ихээхэн хамаардаг.

2-6 нас буюу сургуулийн өмнөх насанд нь хүүхдийг зөв, тогтмол цагт хооллож сургах нь ирээдүйн амьдралынх нь хэв маягийг зөв тодорхойлж өгдөг.

Тэгэхээр ер нь хүүхдийг эхийн хэвлийд байхад ээж хоолондоо анхаарах ба хүүхдээ төрсөний дараа хөхний сүүгээр 2 нас хүртэл нь хөхүүлэх нь зөв. Ингэхээр хүүхдэд дархлаа тогтохоос гадна авсаар өвдөх нь бага байх ба ээнэгшилд сайнаар нөлөөлдөг.

Ерөнхий анзаарч байхад хүүхдийн чихэрний хэрэглээ өндөр байдаг. Учир нь чихэр, гурилан боов, газ ихтэй бүтээгдэхүүнүүд нь илчэг их байдаг ба түүнээс авсан илчлэгийг задлахын тулд хүүхэд сэтгэл санаа бие махбодийн хувьд маш тогтворгүй, анхаарал төвлөрөлт муу, нойронд муу болж, маш их хөдөлгөөнтэй болдог. Гэрт амьдрадаг болон орон сууцанд амьдардаг хүүхдийн хоолыг задлах нь хүртэл өөр байдаг.

Авсан илчлэгээ хөдөлгөөнөөр задалж дийлэхгүй таргалалт үүсдэг. Таргалалт ихэсвэл хүүхдийн сэтгэн бодох хурд, аливаа үйлд авхаалж самбаатай байх хандлагад сөргөөр нөлөөлдөг ба зурагт үзэнгээ амттан иддэг хүүхэд бүсэлхийгээрээ хэт таргалж ирдэг. Мөн хүүхдийн цусанд элсэн чихэрийн хэмжээ ихсэж энэ нь аажмаар хүүхдийн биеийн эсэргүүцэл суларч, ханиад томуу амархан хүрэх ба хөдөлгөөн хэт ихсэх бөгөөд булчин шөрмөс чилж өвддөг. Чихэр их иддэг хүүхэд тодорхой биш зовиур хэлж гоншигнодог.

Хоол хүнс бидний эрүүл мэнд болон сэтгэл санааны байдалд хүчирхэг нөлөөлөл үзүүлдэг. Бид шим тэжээллэг хоол хүнс идээгүй тохиолдолд сэтгэл санааны байдалд нөлөөлж тавгүйрхдэг.

Бидний бие сэтгэл хоолноос таашаалыг мэдэрдэг. Зарим хоол хүнсийг хэрэглээд бид аз жаргалтай болдог ба тархи сэтгэлийн таашаалыг мэдрүүлэгч дофаминыг ялгаруулдаг байна.

Ээжүүд хүүхдэдээ хоолны буруу дадал суулгадаг ба хүүхэд нэг дороо идэхгүй босон суун идэх ба байнга л хэвж байх зуршилтай болно. Нэгэнт хоолны буруу дадалтай хүүхдийг хооллохын тулд хоол нэхсэн үед нь цаг наргүй хооллодог. Ингэснээр хүүхэд хэзээ, хэрхэн өлсөх нь тодорхойгүй болдог. Хүүхэд хоолоо идээгүй бол араас нь хөөж идүүлэх биш шууд хураах ба дараагийн хоол хүртэл ээжүүд тэвчинэ. Яг цагтаа зөв сууж хоооллохгүй бол шууд хураана гэсэн шаардлага тавина. Хүүхэд өлсөөд ирэхээрээ бага багаар хариуцлага хүлээж сурна. Мөн хүүхдийг хооллох явцдаа урамшуулах хэрэгтэй. Гэхдээ идвэл амттан өгнө гэх мэт барьцаат аргаар биш.

Хүүхэд хооллох нь эрүүл мэнд, өсөлт хөгжилд маш чухал үүрэгтэй гэдгийг хүүхдэд ойлгуулах нь чухал. Үүнд аав ээжид туслах ба зөв дадал хэвшил сурахад нь нөлөөлөх юм.

Харин ээжүүдээ хүүхдэдээ хоолыг бүү өөрийн амандаа зажилж өгөөрэй. Хеликобактер, амны хөндийн бактерийг хүүхдэд шууд дамжуулдаг. Өөрөөр хэлбэл хүүхэд өөрөө өвдөөгүй байхад, ээжүүд хүчээр өвтгөдөг гэсэн үг.

Сэтгэл зүйч Н. Ариун-Эрдэнэ

 

Энэ мэдээ танд таалагдаж байвал LIKE хийгээрэй. Танд баярлалаа.
Манай сайт танд таалагдаж байвал LIKE хийгээрэй. Танд баярлалаа.
    АНХААР! Та сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууныг баримтална уу. Ёс бус сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй. Мэдээний сэтгэгдэлд www.mongolcom.mn хариуцлага хүлээхгүй.