Энэтхэгийн төмөр замын аюулгүй байдал анхаарал татаж байна

Twitter Print
2023 оны 06-р сар 04-нд 11:29 цагт
Мэдээний зураг,

Өнгөрсөн баасан гарагийн шөнө Энэтхэгийн зүүн зүгийн Одиша мужид 3 галт тэрэг хоорондоо мөргөлдсөний улмаас 260 гаруй хүн амиа алдаж, 1000 гаруй хүн бэртэж гэмтсэн байна. 100 мянга гаруй км үргэлжлэх, дэлхийн хамгийн урт төмөр замын сүлжээтэйд тооцогддог Энэтхэгийн төмөр замааг жилдээ 25 сая гаруй хүн зорчдог байна.

Энэтхэгийн Төмөр замын сайд Ашвини Вайшнавын мэдэгдсэнээр өнгөрсөн онд л гэхэд 5200 км зам шинээр тавьсан ба жил бүр 8000 км замыг шинэчилдэг аж. Сүүлийн жилүүдэд галт тэрэгний ослын тоо буурсан ба 2014-2015 онд нийт 139 осол гарсан бол 2019-2020 онд гарсан ослын тоо 55 болж буурсан үзүүлэлттэй байна. Гэсэн ч галт тэрэг замаас гарах нь ослуудын гол шалтгаан хэвээр байсаар байна.

Ерөнхий сайд Нарендра Модигийн засгийн газар төмөр замыг шинэчлэх, орчин үеийн техник технологи нэвтрүүлэх, үүнд 2024 он гэхэд төмөр замын сүлжээг цахилгаан эрчим хүчээр ажилладаг болгох, 2030 он гэхэд төмөр замын салбарын хүлэмжийн хийн ялгарлыг 0 болгох зэрэг төсөл хөтөлбөрүүдэд олон тэрбум доллар төсөвлөжээ.

Түүнчлэн төмөр замуудад галт тэрэгнүүд хоорондоо мөргөлдөхөөс сэргийлэх систем буюу галт тэргийг автоматаар зогсоох системийг нэвтрүүлж эхлээд байгаа ч одоогийн байдлаар нийт төмөр замын сүлжээний 2 хувьд нь л нэвтэрчээ.

Өнгөрсөн баасан гарагийн шөнө болсон осол нь Энэтхэгийн хамгийн хуучин бөгөөд хамгийн их ачаалалтай зам дээр болсон ба тухайн зам дээр шинэ технологи нэвтэрч амжаагүй аж.

Сүүлийн жилүүдэд төмөр замын дэд бүтэц, аюулгүй байдал тэр дундаа галт тэрэгний орчин үеийн буудлууд, Японы суман галт тэрэгтэй адил шинэ цахилгаан галт тэрэгнүүдийг нэвтрүүлэх зэргийг санхүүжүүлэх нь нэмэгдсэн ба өнгөрсөн бямба гарагт Ерөнхий сайд Н. Моди Гоа муж Мумбай хотын хооронд зорчих шинэ хурдны галт тэрэг болон ослоос хамгаалах системтэй төмөр замын нээлтэнд оролцох байсан ч баасан гарагт болсон ослын улмаас уг арга хэмжээ цуцлагджээ.

Нөгөө талаар төмөр замтай холбоотой осол өнгөрсөн жил 37 хувиар өссөн нь тус салбарт тулгамдаад буй томоохон асуудлуудын нэг болжээ. Мэргэжилтнүүд Энэтхэгийн эрх баригчид төмөр замын салбарын өөрчлөлт шинэчлэлтэнд илүү анхаарах болсон ч Энэтхэгийн төмөр замын гол асуудал нь аюулгүй байдал хэвээр байгааг онцолж байна.

Галт тэрэгнүүдийн тоо нэмэгдэж байгаатай зэрэгцэн ажиллах хүчин дутагдах асуудал улам гүнзгийрч, үүнийг дагаад ажилчдын үүрэх ачаалах нэмэгдэж, хүнээс шалтгаалах алдаа дутагдал гарах нь нэмэгджээ.

Эх сурвалж: Reuters

Содномцэрэнгийн Энхзаяа

mongolcom.mn

 

Энэ мэдээ танд таалагдаж байвал LIKE хийгээрэй. Танд баярлалаа.
Манай сайт танд таалагдаж байвал LIKE хийгээрэй. Танд баярлалаа.
    АНХААР! Та сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууныг баримтална уу. Ёс бус сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй. Мэдээний сэтгэгдэлд www.mongolcom.mn хариуцлага хүлээхгүй.